B-ONE-Coaching Schransstraat 52 Boechout 2530 Belgïe

B-ONE-Coaching

  • B-One
    • Waarvoor bij B-One?
    • Het gezicht achter B-One
    • B-One-4U
      • Lezingen
        • Hard je HART volgen.B1
        • HARD ouder zijn met HART & ZIEL
        • HELP! De bijsluiter van mijn kind is zoek!
        • Help! Mijn kind luistert niet naar me!
      • Workshops
        • C&C met IK
          • C&C met I.K. – reacties
  • B-One-AANBOD
    • alles op een rijtje
    • B-One-Opleidingen/Trainingen
      • B-One®-Parent
      • B-One-Teacher
      • B-One®-Coach/Wortelwerker® in BE
        • Test LEVEL TWO
        • Level 1 / na lesdag 1
        • Level 1 / na lesdag 2
        • Level 1 / na lesdag 3
        • Level 1 / na lesdag 4
        • Level 1 / na lesdag 5
        • Level 1 / na lesdag 6
        • Level 1 / na lesdag 7
        • Level 1 / na lesdag 8
        • Level 1 / na lesdag 9
        • Level 2 / na lesdag 11
        • Level 2 / na lesdag 12
        • Level 2 / na lesdag 13
        • Level 2 / na lesdag 14
    • B-One-DOL-fijnreis
    • B1&Ouder/KIND
      • Lezingen
        • HELP! De bijsluiter van mijn kind is zoek!
        • HARD ouder zijn met HART & ZIEL
        • Kinderen van deze nieuwe tijd
        • Hard je HART volgen.B1
        • Help! Mijn kind luistert niet naar me!
        • kalender
      • Oudercursussen
        • alles op een rijtje
        • De taal van mijn kind
      • Verhalen voor de kleinsten
    • Workshop
      • C&C met IK
        • C&C met I.K. – reacties
    • B1&Onderwijs
      • B-One-Teacher
      • Nascholing
        • Individueel aanbod
        • KINDeren luisteren niet! Wat nu?
        • Grensoverschrijdend gedrag bij kleuters
        • ROEI pesten de school uit! gROEI naar een LIEFDEvolle school…
      • Weerbaarheid
      • Label tijdperk
  • B-wustwording
    • Geluk is iets om te delen…
    • Meditatie
      • Meditatie Innerlijke Kind
      • conflicthantering – meditatie
      • conflicthantering – meditatie – reacties
    • K.R.ONE-Methode
      • GOUDEN SLEUTEL: Meditatie Innerlijke Kind
      • Veilige ruimte open en dicht zetten – meditatie
      • RONDE 1: B-WEGEN
      • RONDE 3: B-GRIJPEN
      • RONDE 4: ONT-KRONEN
      • RONDE 4: ONT-KRONINGS- RONDE (verhuis)
      • RONDE 5: Plugg-In-Meditatie
      • RONDE 5: B-VRIJDEN
      • RONDE 6: ONT-WORTELEN
      • RONDE 8: ONT-KIEMEN
      • RONDE 9: B-KRONEN
    • D-ONE-Methode
    • Het geheim van water
    • PURE CHILD Magazine
    • Emotie carrousel
    • Chakra’s
  • B-in-Contact
    • B-One-Contact
    • Prijzen en afspraken
    • Inschrijven op Nieuwsbrief
    • Klavertje vier aanvragen
    • Wat is een B-One-Coint?
    • B1-Boeken Plank
  • B-Blog
  • Algemene voorwaarden & GDPR
  • B-One
    • Waarvoor bij B-One?
    • Het gezicht achter B-One
    • B-One-4U
      • Lezingen
        • Hard je HART volgen.B1
        • HARD ouder zijn met HART & ZIEL
        • HELP! De bijsluiter van mijn kind is zoek!
        • Help! Mijn kind luistert niet naar me!
      • Workshops
        • C&C met IK
          • C&C met I.K. – reacties
  • B-One-AANBOD
    • alles op een rijtje
    • B-One-Opleidingen/Trainingen
      • B-One®-Parent
      • B-One-Teacher
      • B-One®-Coach/Wortelwerker® in BE
        • Test LEVEL TWO
        • Level 1 / na lesdag 1
        • Level 1 / na lesdag 2
        • Level 1 / na lesdag 3
        • Level 1 / na lesdag 4
        • Level 1 / na lesdag 5
        • Level 1 / na lesdag 6
        • Level 1 / na lesdag 7
        • Level 1 / na lesdag 8
        • Level 1 / na lesdag 9
        • Level 2 / na lesdag 11
        • Level 2 / na lesdag 12
        • Level 2 / na lesdag 13
        • Level 2 / na lesdag 14
    • B-One-DOL-fijnreis
    • B1&Ouder/KIND
      • Lezingen
        • HELP! De bijsluiter van mijn kind is zoek!
        • HARD ouder zijn met HART & ZIEL
        • Kinderen van deze nieuwe tijd
        • Hard je HART volgen.B1
        • Help! Mijn kind luistert niet naar me!
        • kalender
      • Oudercursussen
        • alles op een rijtje
        • De taal van mijn kind
      • Verhalen voor de kleinsten
    • Workshop
      • C&C met IK
        • C&C met I.K. – reacties
    • B1&Onderwijs
      • B-One-Teacher
      • Nascholing
        • Individueel aanbod
        • KINDeren luisteren niet! Wat nu?
        • Grensoverschrijdend gedrag bij kleuters
        • ROEI pesten de school uit! gROEI naar een LIEFDEvolle school…
      • Weerbaarheid
      • Label tijdperk
  • B-wustwording
    • Geluk is iets om te delen…
    • Meditatie
      • Meditatie Innerlijke Kind
      • conflicthantering – meditatie
      • conflicthantering – meditatie – reacties
    • K.R.ONE-Methode
      • GOUDEN SLEUTEL: Meditatie Innerlijke Kind
      • Veilige ruimte open en dicht zetten – meditatie
      • RONDE 1: B-WEGEN
      • RONDE 3: B-GRIJPEN
      • RONDE 4: ONT-KRONEN
      • RONDE 4: ONT-KRONINGS- RONDE (verhuis)
      • RONDE 5: Plugg-In-Meditatie
      • RONDE 5: B-VRIJDEN
      • RONDE 6: ONT-WORTELEN
      • RONDE 8: ONT-KIEMEN
      • RONDE 9: B-KRONEN
    • D-ONE-Methode
    • Het geheim van water
    • PURE CHILD Magazine
    • Emotie carrousel
    • Chakra’s
  • B-in-Contact
    • B-One-Contact
    • Prijzen en afspraken
    • Inschrijven op Nieuwsbrief
    • Klavertje vier aanvragen
    • Wat is een B-One-Coint?
    • B1-Boeken Plank
  • B-Blog
  • Algemene voorwaarden & GDPR

Weerbaarheid

De stappen van Weerbaarheid

Via de Nieuwsbrief krijg je extra voordelen...

Hier inschrijven

De stappen van Weerbaarheid!

Waar draait het eigenlijk om?
Onbewust geven we een slachtofferrol door aan kinderen. We leren hen dat het goed is om in deze rol te vertoeven. Het is ook de best geplaatste rol want je krijgt meestal lichamelijke aandacht van de volwassene en je gelijk. Het kind in de slachtofferrol toont ook meestal verdriet en dat triggert onbewust volwassen hun eigen slachtofferrol die ze met zich meedragen vanuit hun eigen kindertijd. Je kan er ook mee stoppen en leren om er bewuster mee om te gaan. Stop met “rechter” te spelen en leer kinderen hun eigen verantwoordelijkheid te nemen voor hun keuzes die ze maken. Waar je ook gaat op de wereld, je ziet dit overal gebeuren… Wij reageren als volwassen steeds op dezelfde manier. We spelen rechtertje, omarmen het slachtoffer, veroordelen de dader, moeien ons met het conflict, enz
Als we stoppen met schuldigen aan te duiden en hun andere tools geven om hun eigen problemen van kindsbeen af aan te pakken dan kan er verandering komen. Zo leren we kinderen maar ook onszelf uit rollen te stappen. Door gebrek aan alternatieven in onze eigen kindertijd worden die rollen van dader en slachtoffer onbewust opnieuw neergezet. Conflicten van kinderen spiegelen ook vaak je innerlijke conflicten vanuit je kindertijd. Ik kan begrijpen dat niet iedereen zijn kindertijd wil gaan helen maar we kunnen er wel voor zorgen dat we stoppen met onze problematieken door te geven aan kinderen door hen andere dingen te leren zoals bv “De stappen van Weerbaarheid” of “de stapjes” . 
 
Downloaden kan helemaal onderaan…

 

Het ene kind doet het ander pijn, maakt ruzie of zegt lelijke dingen…

Het kind met de bolletjes trui duikt in zijn/haar “slachtofferrol”. 

 

De stappen van weerbaarheid!

De stappen van weerbaarheid!

Je kan in die rol veel wenen of weinig, luid of stil maar als je niet in actie komt kan de situatie niet aangepakt worden. Stap uit je “slachtofferrol”!
Doe er iets aan!
De andere heeft duidelijk je grenzen overschreden en dat ga je hem/haar nu duidelijk maken.
Let op! Blijf als volwassen van het slachtoffer af. Stop met het aan te raken en stop met aan te sturen dat ze niet moeten wenen. Emoties moeten geuit worden… Maar er moet ACTIE komen anders blijft alles zoals het was.

Stap 1

 – ACTIE – ACTIE -ACTIE – ACTIE – ACTIE – ACTIE – 

Het kind dat eerst in de slachtofferrol zat stapt eruit en gaat in zijn kracht staan door naar het andere kind toe te stappen en zijn/haar hand, in stop teken, uit te steken. 
Het kind zegt: “Stop! Hou daar nu mee op!”

Stap 2

Het kind vertelt nu ook waarmee er gestopt moet worden. vb: “Het is nu gedaan met me pijn te doen, me te schoppen, aan mijn haar te trekken, lelijke woorden naar me te gooien, enz” 
Vervolgens geeft het kind aan hoe ze willen dat de energie weer recht kan gezet worden. 
Vb: “Geef me een sorry en maak het goed of geef mee een sorry en een knuffel of een hand.”
 

Stap 3

Het kind dat het conflict had gestart komt nu in actie en geeft een knuffel of een hand en maakt het weer goed. 

B-ONE-Coaching

Coaching in Bewustwording: van Onderbewust Naar Eénheidsbewuszijn

  • B-One-Teacher2

    F/5 – ANTWERPEN/Borsbeek – start op 08/01/20 – 9 daagse – B-One-Teacher-Training Level ONE/Groep E – Locatie: Great White Whale Center – Josef Reusenlei 182 te Borsbeek

    01. in januari / ANTWERPEN / Leerkrachten / Nascholing / Onderwijs / Persoonlijke ontwikkeling / rond kinderen
    0

Via de Nieuwsbrief krijg je extra voordelen...

Hier inschrijven