Insert your widgets from Appearance->Widget
B-ONE-Coaching
  • B1 HOME
    • Meet the B-One-Prof
  • ME
    • ME@B-One
    • Me, myself and i
    • B-One-MEthodes
    • MEditatie -> B-One-MEditaties
    • B-Wustwording
  • WE
    • WE@B-One
    • WE, ik & de ander
    • WE@B-One-Momenten
      • Lezingen
        • HELP! De bijsluiter van mijn kind is zoek!
        • HARD ouder zijn met HART & ZIEL
        • Kinderen van deze nieuwe tijd
        • Hard je HART volgen.B1
        • Help! Mijn kind luistert niet naar me!
    • B-One®-Parent
      • Oudercursussen
        • De taal van mijn kind
    • B-One-4-kids
  • SCHOOL
    • SCHOOL-Home
    • Individuele Nascholing bij B-One®
    • B-One@SCHOOL
    • B-One-Teacher
      • Weerbaarheid
      • Label tijdperk
  • PROF’s
    • B-ONE-4-Profs
    • Meet the B-One-Prof
    • B-One®-Coach/Wortelwerker® in BE & NL
    • B1®CW®-student
      • B1®CW®-TWO
      • B1®CW®-corner
  • B-One-AANBOD
    • B-One-Opleidingen/Trainingen
    • B-One-DOL-fijnreis
    • B-One®-Coach/Wortelwerker® in BE & NL
    • B-One-Teacher
    • B-One®-Parent
  • B-ONE-MEthodes
    • B-One-MEthodes
    • K.R.ONE-Methode
    • Lineair de K.R.ONE-MEthode doen!
  • B-One-MEditaties
    • MEditatie -> B-One-MEditaties
    • MEditatie: ‘De Gouden Sleutel’
    • MEditatie -> VIER het LEVEN! 4-4-4
    • Hoe VIER het LEVEN in het leven kwam…
    • MEditatie – conflicthantering
  • Contact
    • B-One-Contact
    • Contact – Stagiair B1®CW®
    • Inspiratie MAILS
    • Algemene voorwaarden & GDPR
    • Gecertificeerde B1®CW®
  • Blog
    • Blog
  • Klavertje 4 aanvragen
  • Huddle – B-One-Aka-Dee-ME
  • B1 HOME
    • Meet the B-One-Prof
  • ME
    • ME@B-One
    • Me, myself and i
    • B-One-MEthodes
    • MEditatie -> B-One-MEditaties
    • B-Wustwording
  • WE
    • WE@B-One
    • WE, ik & de ander
    • WE@B-One-Momenten
      • Lezingen
        • HELP! De bijsluiter van mijn kind is zoek!
        • HARD ouder zijn met HART & ZIEL
        • Kinderen van deze nieuwe tijd
        • Hard je HART volgen.B1
        • Help! Mijn kind luistert niet naar me!
    • B-One®-Parent
      • Oudercursussen
        • De taal van mijn kind
    • B-One-4-kids
  • SCHOOL
    • SCHOOL-Home
    • Individuele Nascholing bij B-One®
    • B-One@SCHOOL
    • B-One-Teacher
      • Weerbaarheid
      • Label tijdperk
  • PROF’s
    • B-ONE-4-Profs
    • Meet the B-One-Prof
    • B-One®-Coach/Wortelwerker® in BE & NL
    • B1®CW®-student
      • B1®CW®-TWO
      • B1®CW®-corner
  • B-One-AANBOD
    • B-One-Opleidingen/Trainingen
    • B-One-DOL-fijnreis
    • B-One®-Coach/Wortelwerker® in BE & NL
    • B-One-Teacher
    • B-One®-Parent
  • B-ONE-MEthodes
    • B-One-MEthodes
    • K.R.ONE-Methode
    • Lineair de K.R.ONE-MEthode doen!
  • B-One-MEditaties
    • MEditatie -> B-One-MEditaties
    • MEditatie: ‘De Gouden Sleutel’
    • MEditatie -> VIER het LEVEN! 4-4-4
    • Hoe VIER het LEVEN in het leven kwam…
    • MEditatie – conflicthantering
  • Contact
    • B-One-Contact
    • Contact – Stagiair B1®CW®
    • Inspiratie MAILS
    • Algemene voorwaarden & GDPR
    • Gecertificeerde B1®CW®
  • Blog
    • Blog
  • Klavertje 4 aanvragen
  • Huddle – B-One-Aka-Dee-ME

B-One® bij jouw op school

Wat hebben kinderen ons 'echt' te vertellen...

B-One@school

Word je bewust van jouw kracht als leerKRACHT.

Je hebt een enorme impact op kinderen...

B-One@school

van onderWIJS naar bovenWIJS...

B-One@school

DE bal ligt in ons eigen kamp...

Kinderen zijn je spiegel... Leer in je eigen spiegel kijken.

B-One@school

Klik HIER -> om meer te weten over de onder-delen van de blauwe hartkamer van B-One®

Dit is de blauwe hartkamer van B-One® -> SCHOOL

B-One® heeft SCHOOL als blauwe hartkamer opgenomen. Omdat school een belangrijke impact heeft op de ontwikkeling van het kind, maar ook omdat jij als kind sowieso op school hebt gezeten. Heel waarschijnlijk zit je nog steeds op school. Zeker als je het beroep als leerkracht, of een andere functie binnen het onderwijs, bekleedt. Vermits de bezieler van B-One®, Yves Boone, zelf onderwijs-roots heeft, ligt de FOCUS van B-One® ook op deze blauwe hartkamer.

  • Individuele studiedagen
  • Team gerichte studiedagen -> SCHOOL-teams
  • Gastdocent hoge SCHOOL (Leerkrachten opleiding)
  • Lezingen op ouders avonden
  • B-One®-Teacher-Training
  • Inspiratie voor in de klas
  • Stappen in weerbaarheid
  • Conflicthantering

Een leerkracht kan ook de 9 daagse B-One®-Teacher-Training volgen op woensdagnamiddagen van 15:00 tot 20:30. De problemen die de leerkrachten in de klas ervaren, worden vanuit een hele andere invalshoek bekeken. Met resultaatgerichte en handig inzetbare tools ga je als leerkracht, met jezelf, aan de slag. Het zijn totaal andere MEthodes dan diegene die aangeleerd werden op de hogeschool! Deze keer werkt het echt! Dit omdat je start van een totaal ander uitgangspunt -> nl. jezelf.

B-One-Teacher
B-one-Teacher
B-One-Teacher
B-One-Teacher

Ja, ik wil graag de SCHOOL Inspiratie Mails ontvangen -> KLIK HIER


Welkom Bij B-One@SCHOOL.
B-One® bij jouw op de school? Ja! Dat kan ook. Ontdek het hier allemaal.


Etters in je klas? Trek je soms de haren uit je hoofd?

Worstel je met probleemkinderen in je klas? En vind je geen oplossing die werkt? Als Wortelwerker® help ik je ontdekken wat een kind jou vertelt zodat je de oorzaken kunt aanpakken.

Herken je één of meer van deze situaties?

  • Je hebt te weinig tools om met probleemkinderen om te gaan omdat je les kreeg van lectoren die vaak zelf nooit leerkracht zijn geweest.
  • Je merkt dat probleemkinderen je emotioneel raken en weet daar geen blijf mee. Je wordt boos, straft het kind en merkt hoe jullie in een vicieuze cirkel belanden.
  • Je verlangt zaken van kinderen of gebruikt beloningssystemen die averechts werken zonder dat je weet waarom. Dat frustreert je. 
  • Je kreunt onder de planlast en voortdurende druk van vergaderingen, inspectie enz. De essentie van je job – het contact met kinderen – lijdt daaronder.
  • Je vindt het moeilijk om je job als leerkracht te combineren met je rol als ouder. Je komt ’s avonds leeg thuis en hebt nog weinig energie over voor je eigen kinderen.
  • Je voelt je misschien niet gehoord door je directie, waardoor je gedemotiveerd raakt, bij de pakken blijft zitten, ziek wordt en misschien wel een burn-out krijgt.
  • Je moet stagiairs begeleiden en wil dat misschien niet. Met alle gevolgen voor je zorgvuldig opgebouwde klasgroep en de stagiair zelf.

Klinken één of meer van deze situaties bekend? Ontdek dan een radicaal andere weg waarmee je wel blijvende resultaten boekt.

Wat als…

kinderen het doen uit LIEFDE?

Wat ze ook doen….

Kinderen imiteren je. Ik veronderstel dat je dat weet…

Kleuters of kinderen staan ’s morgens niet op met het idee om jou – of hun ouders – te irriteren. Daar zijn we het over eens. En toch reageer je vaak alsof dat wel zo is. Waarom gedragen ‘probleem’-kinderen zich zo? En waarom raakt dat jou als leerkracht?

Kinderen voelen VOL-wassenen feilloos aan. Hun ouders ook natuurlijk, maar jou evenzeer. Wat als ze liefdevol spiegelen wat bij jou leeft? Of onbewust hulp zoeken voor hun ouders? Hoe zou je dan reageren op probleem- of gelabeld gedrag?


Ik vond deze studiedag een enorme eye-opener. Ik had nog nooit op deze manier naar een kind gekeken. Waarom leren we dit niet op de hoge school?

Pascale Meyson – Kleuterleidster

Wil jij deze resultaten?

  • Je blijft rustig en houdt je emoties onder controle. Je klas komt ook tot rust.
  • Je ruimt je eigen ballast op waardoor probleem- en gelabeld gedrag wegebben.
  • Je helpt kinderen om beter om te gaan met hun emoties en die van anderen.
  • Je vindt oplossingen die blijven werken doordat het kind zelf tot inzicht komt.
B-One-Teacher

Overal waar je komt. Je hebt altijd iets te leren… Ook al geef je zelf les.

Yves Boone – B-One®
Yves Boone kleuteronderwijs kleuterleider

Ben jij als leer-KRACHT echt aanwezig in jezelf?

Als onderWIJS-Wortelwerker® kom ik naar scholen om een lezing te geven voor ouders en leerkrachten of om een nascholing of studiedag te geven. Ook leerkrachten kunnen zich individueel inschrijven op het aanbod van B-One®. B-One® richt zelf studiedagen in of je kan als school B-ONE een studiedag laten geven. Als ex-kleuterleider deel ik mijn ervaring en kennis met mensen die op het werkveld staan. Onderwijs staat voor een grondige hervorming en deze keer gaat het meer om de innerlijke structuur van de leerkracht. Onderwijs ondergaat een verandering van binnenuit. Leerkrachten worden bewust van hun krachten en mogelijkheden. Elke leerkracht kan opnieuw vanuit aanwezig zijn, in zichzelf, lesgeven. In deze nieuwe tijden zijn we in staat kinderen veel beter te begrijpen en weten we uit hun signalen te leren. Kinderen apen ons na, imiteren en spiegelen ons. Je kan dan maar beter bewust worden en weten wie je bent. Dit is pionierswerk. Maak jij er ook deel van uit?

Jammer dat het zo kort was, ik wou hier veel langer naar luisteren! Yves doet je stilstaan bij je eigen gevoelens en wat je daarvan overbrengt op de kinderen in je klas. ‘Het positieve in het negatieve zien’, daar ga ik meer mee aan de slag. Ik ga anders communiceren met kleuters en wil hen uitdagen om zelf meer de oplossing te zoeken.

Kleuterjuf Sophie V.

Vrije Basisschool Beernem

Tot 2017 was ik kleuterleider. Ik deed deze job met hart en ziel. Op een gegeven moment heb ik de kans genomen om met deze jonge kinderen, stap voor stap, nieuwe manieren uit te testen om liefdevoller en bewuster bezig te zijn met opvoeding. “De stappen van Weerbaarheid” hebben een vaste waarde gekregen. Nu is het een standaard levenswijze geworden in de klas en erbuiten.

De laatste jaren van mijn schoolcarièrre had zorg uren. Daarin gaf ik Sherborne aan alle kleuters van de school. Dat was echt (h)eerlijk.


Studiedagen op aanvraag…

Grensoverschrijdend Gedrag bij kleuters
Kinderen luisteren niet!
ROEI pesten de school uit!

Grensoverschrijdend gedrag bij kleuters

Kamp je met grensoverschrijdend gedrag in je kleuterklas of kinderdagverblijf? Leer een radicaal nieuwe aanpak die de oorzaken blijvend aanpakt.

Worstel je met grensoverschrijdend gedrag?

Ervaar je dat kleuters over je grenzen gaan? Ergert het jou, maakt het jou boos, raakt het jou? Of worstel je met ongewenst gedrag zoals wenen, onzindelijkheid, ruziemaken, aandacht zoeken? Zetten de oplossingen die je aangeleerd kreeg, geen zoden aan de dijk?
Als dit blijft duren, knaagt het aan jouw motivatie en kan het misschien leiden tot een burn-out. Tijd om grensoverschrijdend gedrag aan te pakken..en wel  bij de wortel!

Een tipje van de sluier

  • Leer anders kijken naar grensoverschrijdend gedrag en kom tot verrassende inzichten.
  • Ervaar hoe je grenzen stelt en waarom je oplossingen nu vaak averechts werken.
  • Ontdek hoe je grensoverschrijdend gedrag benadert met een aanpak die wel werkt.
  • Leer kleuters beter begrijpen en stel vast welk verhaal zij vertellen met hun gedrag.
  • Krijg tools voor herkenbare situaties zoals speelplaatsconflicten, wanorde of roepen.

Ik begrijp nu waarom sommige kinderen zo reageren, bedankt voor de nieuwe kijk daarop! Ook knap hoe je vaak naar jezelf reflecteerde en je zo blootgaf om je ideeën helder te maken. Inspirerend! Na deze studiedag wilde ik meteen aan de slag en anders reageren op kinderen met (voor ons) grensoverschrijdend gedrag. Intussen paste ik je tips al toe op de speelplaats, meer van dat graag : -)

Sabine Latré

directrice Vrije Basisschool Beveren

Wie mag deze studiedag niet missen?

Kleuterleidsters en –leiders, medewerkers van kinderdagverblijven, stagiairs in opleiding, docenten, zorgleerkrachten en beleidsmedewerkers die grensoverschrijdend gedrag blijvend willen aanpakken. Welkom!

Waarom deelnemers enthousiast zijn?

  • Boek resultaat | Veel methodes focussen op de symptomen van grensoverschrijdend gedrag en werken vaak averechts. Deze radicaal nieuwe aanpak helpt wel.
  • Ga zelf aan de slag | Met concrete, hapklare tools zoals de nietjesmachine leer je beter en helderder communiceren, ook bij conflicten. Je merkt meteen het effect.
  • Zie de impact | Kleuters geloven alles wat jij zegt. Voed ze met de juiste inzichten en ze dragen die hun hele leven mee. Bovendien tonen ze die ook aan hun gezin.
  • Krijg boeiende inzichten | ‘Voor mij mocht het nog langer duren’, zeggen deelnemers. Logisch: je krijgt boeiende inzichten uit +15 jaar ervaring als kleuterleider.

Lees de reacties van een heel team -> Klik HIER!

Boodschap:


Beste Yves Boone,
hierna volgt een overzicht van de evaluaties die ik kreeg van de leerkrachten n.a.v. de nascholing die u gaf over omgaan met grensoverschrijdend gedrag bij kleuters.
(Woensdag 4 febr; Vrije Basisschool Beveren (Roeselare-Beveren)
Met vriendelijke groeten
Sabine Latré

Ik vond het boeiend maar had wel even tijd nodig om zijn denkwijze te volgen. Ik zou me heel graag verder verdiepen in dit onderwerp en spreekt me dus ook aan

Ik vond deze lezing heel boeiend en vernieuwend, in die zin dat het niet was wat ik verwachtte vooraf en toch heb ik er veel uit geleerd.
Ik had nl verwacht dat we gingen horen hoe we best reageren in bepaalde concrete situaties. In het begin dacht ik steeds: amai, wat een uitleg, wanneer komen de concrete situaties…. Maar toen ik na een tijd doorhad dat al die theorie vooraf nodig was om te begrijpen wat hij ons eigenlijk wou meegeven, begreep ik ook dat er geen vooropgestelde oplossingen gesteld kunnen worden voor bepaalde problemen. We zijn een beetje ‘gebrainwasht’ en ik denk dat we nu zelf verder op weg moeten gaan om anders te reageren op kinderen met ‘VOOR ONS grensoverschrijdend gedrag’
Ik zou graag met de prentjes werken die hij op het einde demonstreerde (stappen van weerbaarheid) misschien kan dit een algemene (in alle klassen) manier van werken worden ivm sociale vaardigheden. Ik zou ook graag niet te lang wachten daarmee, anders zit het te ver in ons achterhoofd en komt het er misschien niet meer van…..

Ik ben echt geïnspireerd. Ik sta veel meer stil bij gedrag van kinderen, als op het feit van hoe ik er op in ga.
Deze middag bij mijn metekindje al kunnen uittesten. Het was echt heel leerrijk maar ik moet er zelf nog in groeien.
Ik heb het gevoel dat je zo meer en meer begrijpt ‘hoe’ en ‘waarom’ bepaalde kinderen op een bepaalde manier reageren of iets zeggen.
Ik vond het een interessante werkdag en wil gerust nog meerdere studiedagen van Yves Boone volgen.
Hartelijk bedankt om mij een andere kijk te geven op bepaalde zaken.

De algemene visie vond ik goed. Kinderen(volwassenen) zijn wie ze zijn door hun erfelijkheid, dingen die ze meegemaakt hebben, gevoelens die ze hebben of overnemen
De aanpak naar de kinderen toe vond ik ook goed en pas ik ook al af en toe toe.
De persoonlijke gebeurtenissen van Dhr Boone zelf liepen te lang uit waardoor de concrete tips wat achterwege bleven en tot op het laatste moment werden gezegd terwijl we al drie kwartier over onze tijd zaten.
Sommige punten vond ik nogal bij het “haar” getrokken. Zoals het scheel zien, de onderbroekenhistorie, het wenende kind op de bus die plots niet meer huilde nadat er een gesprekje rond de bewustwording van mama werd gehouden. Niet alle kinderen met problemen willen ons “leren” waar we niet van bewust zijn. Meestal zijn problemen een combinatie van verschillende factoren, psychische ,fysieke, erfelijke,opvoedkundige en sociale.

Ik vond de pedagogische werkdag heel interessant, maar ik vond het ook wel ‘zwaar’.
Ik had het zo niet verwacht…
Ik zal een groot aantal dingen mee nemen in mijn visie, mijn manier van handelen en uitproberen in de klas.
Een aantal andere dingen moet ik nog wat laten bezinken en daarover nadenken.

Ik vond het boeiend en uitdagend om naar te luisteren…
Het werd heel vlot en enthousiast gebracht. de tijd vloog voorbij.

Ik heb er zeker tips uit onthouden en paste ze zelfs al toe vandaag in de klas en op de speelplaats. Er mag nog meer van dat volgen…

Ik vond de studiedag boeiend en met momenten confronterend. Met bepaalde zaken kan ik akkoord gaan, bij andere dingen heb ik mijn twijfels. Het interesseert me wel en indien er lezingen in de buurt zijn, zou ik er graag bij zijn om me zo meer en meer in dit thema te verdiepen

Hier even mijn mening over de pedagogische werkdag.
Zeer aangenaam en vloeiend gebracht en met kennis van zake. Het verveelde niet om naar te luisteren al vond ik ook dat het op het einde lang genoeg had geduurd omwille van het feit dat het geen eenvoudige materie is, het zet alles overkop.
Zeer verrassend en boeiend eigenlijk met een andere kijk op de zaken en als ik er verder op nadenk zijn er wel veel dingen van die kloppen. Zeker voor herhaling vatbaar: ik wil gerust nog wat meer horen over deze materie.
Het gaat terug naar de ruwe ik, de eigen persoonlijkheid en die van de kinderen. Ergens vond ik, was het een beetje ‘magisch’, al is dat nog niet het juiste woord. Het gaat terug naar de diepe bron van zijn, zonder maskeren en durven de confrontatie aan gaan met jezelf en met anderen. Om eerlijk te zijn, ik heb interesse in numerologie, het karma, de kaart leggen en hoe alles in ons leven ergens wel zijn reden heeft en ik heb daar tijdens de voormiddag ook vaak aan gedacht en enkele linken kunnen leggen.

– Ik vond het zeer knap van Dhr. Boone om zeer veel naar zichzelf te reflecteren. Ik had het gevoel dat hij zijn zichzelf mentaal en emotioneel volledig blootgaf aan onbekende mensen om zijn theorie en voorbeelden zo goed mogelijk te kunnen overbrengen.
– Ergens had ik bij sommige voorbeelden het toch wat moeilijk om alles naar jezelf of anderen te reflecteren. Ik merkte voor mezelf en andere collega’s dat het toch een zwaar beladen werkdag was die toch even blijft nazinderen. Als leerkracht heb je een eigen manier van reageren en omgaan met de kleuters en door deze werkdag ga je jezelf toch in vraag stellen en had ik soms het idee van ‘ Ben ik dan zo verkeerd bezig?’.
– De aanpak van Dhr. Boone werkte wel aanlokkelijk om zelf meteen uit te proberen. Donderdag nam ik meteen zijn tips mee naar bijvoorbeeld de speelplaats om conflicten op te lossen.
Voor mij was het een werkdag die me vooral heeft aangezet tot denken en reflecteren over jezelf als persoon en leerkracht. Dit is zowel positief en negatief. Ik weet dat Dhr. Boone benadrukt om sommige zaken niet bij jezelf binnen te trekken maar ik vond dit niet altijd even eenvoudig.

Ik vond het heel interessant om het nog eens allemaal op te frissen en nieuwe voorbeelden te horen. Ikzelf weet al een ruime tijd dat mensen spiegelen naar elkaar en zeker kinderen maar het is niet altijd evident om dit aan de mensen te zeggen. Doordat hij de eerste stap gezet heeft bij ons team is het nu voor mij gemakkelijker om er in verder te gaan.


Sommige mensen waren al mee in dit verhaal maar het doet altijd goed om er weer aan herinnerd te worden. Het is wel iets waar je open voor moet staan en ik zal zeker de mensen respecteren die dit niet wensen. Ik heb zeker ook een paar nieuwe aanpakken geleerd zoals hoe je het best een kind troost.

Een toverdag, echt magisch! Ik kreeg een andere kijk op opvoeding en hing aan je lippen. Ik ontdekte wat er in ons zit en wat een geweldige kracht we hebben als we het lef hebben om onszelf te leren kennen. Ik hoop dat ik de moed heb om mijn spiegelbeeld verder te ontrafelen. Proficiat!

Juf Ingrid

Basisschool Herzele

Deze studiedag in jouw school?

Wil je deze studiedag in jouw school? Contacteer mij.
Tip: om deze studiedag zo interactief mogelijk te houden, beperk ik het aantal deelnemers tot 25. Iedereen krijgt een syllabus.

Ik heb een vraag… -> Klik HIER!

Mijn kinderen luisteren niet, wat nu?

Een click met elk kind van de klas…

Heb jij een click met elk kind van je klas? Zou een kind dit kunnen voelen als de click met dit kind ontbreekt? Wat en hoe zou jij je voelen als een kind je kwam zeggen; ‘Juf/Meester, ik mis een click met je!’ Kinderen moeten zich veilig kunnen voelen in een klasbiotoop om zich te kunnen ontwikkelen, groeien en bloeien. Maar ook de leerkracht heeft dit nodig. En weet je? Jij, als leerkracht, hebt daar een enorme impact over. In deze studiedag duiken we in de (beeld)taal die een kind hanteert om ons te spiegelen. Ze hebben ons iets te vertellen. Je krijgt inzicht in wat maakt dat kinderen precies ‘niet’ naar ons luisteren. Je krijgt zicht op de ‘nietjesmachine-theorie’ en Yves nodigt je uit op een andere kijk naar kinderen. Je wordt uitgedaagd om een click met heel je klas te maken…

Ben jij daar klaar voor? Durf jij jezelf ook eens in vraag stellen?

Luisteren kinderen niet of merk je ongewenst gedrag in je klas? Probeerde je al vruchteloos tal van oplossingen uit? Deze aanpak werkt wel.

De kinderen in je klas of kinderdagverblijf luisteren niet, zijn ongehoorzaam, pesten of vertonen ander grensoverschrijdend gedrag. Je probeerde dit al op te lossen maar moet vaststellen dat het niet helpt. Integendeel…

Als dit blijft duren, knaagt het aan jouw motivatie en raak je in een vicieuze cirkel waarbij je steeds meer focust op gedrag en kinderen misschien gaat viseren. Tijd voor een andere aanpak die wel zoden aan de dijk zet!

Krijg verrassende inzichten:

  • Neem een duik in beeldtaal en ontdek waarom kinderen iets zeggen of (niet) doen.
  • Leer hoe kinderen jou op bijzondere manieren tonen/zeggen hoe graag ze jou zien.
  • Ontdek hoe je met focus en communicatie aan een blijvende oplossing werkt. 
  • Laat je uitdagen om met elk kind een klik te maken: belangrijk voor jullie allebei!

Wie mag deze studiedag niet missen?

Kleuterleidsters en –leiders, medewerkers van kinderdagverblijven, stagiairs in opleiding, zorgleerkrachten en beleidsmedewerkers die niet luisteren en ander ongewenst gedrag blijvend willen aanpakken. Welkom!

Waarom deelnemers enthousiast zijn?

  • Vind blijvende oplossingen | Veel methodes focussen op de symptomen van niet luisteren en ander probleemgedrag. Leer hoe jij voortaan de oorzaken aanpakt.
  • Ga zelf aan de slag | Met concrete, hapklare tools zoals de nietjesmachine leer je beter en helderder communiceren, ook als kinderen niet luisteren. Je merkt meteen het effect.
  • Terug naar de essentie | Ontspan in je rol als leerkracht. Inspireer kinderen voor de rest van hun leven en doe hen groeien als mens. Daar draait het om.
  • Krijg boeiende inzichten | ‘Voor mij mocht het nog langer duren’, zeggen deelnemers. Logisch: je krijgt boeiende inzichten uit +25 jaar ervaring als opvoeder en kleuterleider.

Deze studiedag in jouw school?

Wil je deze studiedag in jouw school? Contacteer mij.
Tip: om deze studiedag zo interactief mogelijk te houden, beperk ik het aantal deelnemers tot 25. Iedereen krijgt een syllabus.

Ik heb een vraag… -> Klik HIER

Roei pesten uit en (g)roei naar een liefdevolle school

Wil jouw school pesten aanpakken? En merk je dat veel methodes averechts werken? Tijd voor een radicaal andere aanpak die wel werkt. Ben jij er klaar voor?

Help, er wordt gepest op onze school!

Scholen willen pestgedrag aan banden leggen en zoeken daarbij hulp. Voorgestelde acties – zoals de Move tegen pesten – zetten pesten een tijdlang in de kijker om kinderen zo duidelijk te maken dat dit niet OK is.
Scholen die al zo’n themaweken deden, stellen vast dat ze averechts werken. Vaak wordt er dan net meer gepest! Tijd dus voor een andere aanpak die wel werkt.

Pesten: krijg verrassende inzichten

  • Begrijp welke mechanismen achter pesten zitten en hoe themaweken die negeren.
  • Leer hoe probleemkinderen jou en je school onbewust een spiegel voorhouden.
  • Ontdek een nieuwe visie op pesten met een oplossingsgerichte aanpak die werkt.
  • Ervaar hoe ook jouw school pestgedrag soms onbewust in de hand werkt. Echt!
  • Krijg inzicht in de dualiteit van onze taal en hoe je die inzet om pesten aan te pakken.

Wie mag deze studiedag niet missen?

Kleuterleidsters en –leiders, leerkrachten lager onderwijs, stagiairs in opleiding, zorgleerkrachten en beleidsmedewerkers die pesten blijvend willen aanpakken. Welkom!

Waarom leerkrachten enthousiast zijn?

  • Boek blijvend resultaat | Veel methodes focussen op de symptomen van pestgedrag. Neem oorzaken weg, focus op gewenst gedrag en leer kinderen liefdevol weerbaar zijn.
  • Ga zelf aan de slag | Met concrete, hapklare tools zoals de nietjesmachine leer je beter en helderder communiceren, ook bij pestgedrag. Je merkt meteen het effect.
  • Terug naar de essentie | Ontspan in je rol als leerkracht. Geloof in kinderen. Inspireer hen voor de rest van hun leven en doe hen groeien als mens. Daar draait het om.
  • Krijg boeiende inzichten | ‘Voor mij mocht het nog langer duren’, zeggen deelnemers. Logisch: je krijgt boeiende inzichten uit +25 jaar ervaring als opvoeder en kleuterleider.

Deze studiedag in jouw school?
Wil je deze studiedag in jouw school? Contacteer mij.
Tip: om deze studiedag zo interactief mogelijk te houden, beperk ik het aantal deelnemers tot 25. Iedereen krijgt een syllabus.

Ik heb een vraag… -> Klik HIER

Lijkt jouw school ook broeinest van pesten?

Onder de broeihaard van pesten zitten héél wat mechanismen. Sommige kinderen zijn pesters of worden gepest. Maar je hebt ook nog de groepsdynamiek die je helemaal niet moet onderschatten. Doorzie alle rollenspellen die uitgespeeld worden. We kunnen o.a. duidelijk het spel van dader en slachtoffer eruit halen. Of het spel van meerderwaardig en minderwaardig.

In beide gevallen is het een lastige rol die gespeeld wordt. Maar het slachtoffer lijkt er nooit vanaf te komen, ook al gaat hij/zij naar een andere school. De littekens zijn vaak diep en herhaling zit steevast op zijn/haar pad. In enkele gevallen draait de rol zich om en wordt de gepeste plots een pester. Wat zit daar allemaal achter verscholen? Klopt het dat de acties die we ondernemen het pesten oplost?

Zou het kunnen dat we net, door wat we nu ondernemen, nog meer pestverhalen te horen en te zien krijgen? Misschien zien we een aantal dingen over het hoofd. Ben jij ook klaar om er totaal anders naar te kijken? Maak kennis met de metaforische taal die kinderen hanteren in hun gedrag en spel. Ontdek de ‘nietjesmachine-theorie’ en nog veel meer. Na deze studiedag kan je meteen aan de slag met nieuwe invalshoeken.

  • Een andere kijk ontwikkelen op de problematiek pesten.
  • Inzicht krijgen in de dualiteit van onze taal.
  • Op een totaal nieuwe manier omgaan met pest-gedrag
  • Leren hoe je de stap kan zetten naar een liefdevolle school.

Lezingen voor op school op aanvraag…

in opmaak!

Ik heb een vraag… -> Klik HIER!


B-One@SCHOOL school


Februari 2012 zat ik met de Minister van Onderwijs, Pascal Smet, aan de tafel. Ik stuurde hem een FB bericht en wat ideeën waar ik het graag met hem eens over wilde hebben. Hij ging in op mijn uitnodiging. Op 24 februari 2012 heb ik gedurende anderhalf uur mijn verhaal kunnen doen en mijn visie op onderwijs en opvoeding kunnen delen. Het is een must om meer docenten met werkervaring in de Hogescholen binnen te halen. Iedereen leert meer van iemand die uit ervaring spreekt en weet waarover hij/zij spreekt. 
Hij adviseerde me om een boek te schrijven. Op deze manier kan ik mijn visie en ideeën de wereld in sturen. “DELEN” was een woord waar de Minister ontzettend veel belang aan hechtte. Hij vond dat er te veel mensen te hard in hun eigen klas houden wat ze doen en bereiken met hun kinderen. Ik nodigde hem uit om mijn werk op Youtube te komen bekijken. Delen is iets wat ik al langer doe.Op deze site zijn heel wat links opgenomen maar je kan dus ook rechtstreeks naar Youtube surfen en daar mijn naam in tikken (Boone Yves).

  • Ik ben blij dat ik deze nascholing heb gevolgd. Bedankt!

    NASCHOLING: H.A.L.L.O. KINDEREN
  • Deze nascholing was heel inspirerend om onmiddellijk mee aan de slag te gaan.

    NASCHOLING: GRENSOVERSCHRIJDEND GEDRAG BIJ KLEUTERS
  • Soms was het heel confronterend. Yves, je bent een zeer aangename spreker.

    NASCHOLING: H.A.L.L.O. KINDEREN
  • Zin om meteen toe te passen en over te brengen naar werksituatie en thuissituatie.

    NASCHOLING: GRENSOVERSCHRIJDEND GEDRAG BIJ KLEUTERS
  • Ik heb leren "kijken naar mezelf". Ik neem dit zeker mee naar de werkvloer.

    NASCHOLING: H.A.L.L.O. KINDEREN
  • Ik vond dit een super boeiende nascholing.

    NASCHOLING: GRENSOVERSCHRIJDEND GEDRAG BIJ KLEUTERS
  • Ik heb veel geleerd vandaag! Bedankt!

    NASCHOLING: H.A.L.L.O. KINDEREN
  • Dit was de juiste nascholing voor mij!

    NASCHOLING: GRENSOVERSCHRIJDEND GEDRAG BIJ KLEUTERS
  • Ik had een leuke en zeer leerrijke voormiddag. Ik vond mezelf vaak terug in de tal van voorbeelden.

    NASCHOLING: H.A.L.L.O. KINDEREN
  • Moest nu heel onze school zo denken en handelen dan was er een wereld van verschil...

    NASCHOLING: GRENSOVERSCHRIJDEND GEDRAG BIJ KLEUTERS

Overal waar je komt. Je hebt altijd iets te leren...

ook al geef je zelf les...

Bewustwording in onderWIJS

  • Durf je jezelf wel eens in vraag te stellen?

  • Haal de liefdevolle leerkracht in je naar boven…

  • Elk kind is ok… Kan jij dat ook al zien? 

  • Heb je ook een klas vol gelabelde kids?

  • Groei ook jij mee van onderWIJS naar bovenWIJS?

© Copyright 2022 - B-One Coaching - Login

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN
 

Reacties laden....